الخميس، 2 أبريل 2009


يا بنت الناس
غريب حِسِك؟
ومن حِسِك
عرفت خلاص
عفريت الهوى مسّك

............
جنانك حبة يهديكى
ويشهد ان انا ليكى
وقلبى يقول : قلبك من مماليكى
ولا وصف البلَغا يكفيكى
ولا سكر مصر يحليكى
يا بنت الناس
..........
يا بنت الناس
الحب ميفرق ما بين
اهل الفالصو واهل الماس
ولا يفرق حبيب عشانه وحيد
ولا يفرق حبيب ونّاس

..........
يا بنت الناس
فقير الهوى يحكيلك
ولو ماتو مراسيلك
أنا آجيلك
ولو عيّبتى على سنى
حديث الهوى. احلفلك
واقول والله انا جيلك
ولو قلتى مشيتى خلاص
برده هناديلك
دانا شمعة
تنور فى ليل العشق قناديلك
........
يا بنت الناس
ولو كنتى غريبة
والسنين غربت قلبى عن قلبك
سيوف الهوى تتسن وتتسم
واسرع من الهوا احاربك
اسيب الحرب شغالة
واطير فى عيونك
واعيش اللحظة والحالة
وتجرى بعيد.
لكن على مين؟؟
دا انا ماشى على دربك
........
يا بنت الناس
قوية وقوتك ضعفك
طاقية الاخفى تخفيكى
لكن على مين؟؟
أنا شايفك.
وحابسة الدمعة ف عنيكى
مانا عارفك..
فى لحظة وثانية بتغيِرى
ولا عمرك
تطيرى ف هوى غير
هوى طيرى.

........
يا بنت الناس
بحبك كلمة مش عارف
اجيبها منين؟؟
ولو حبك قاموس فدادين؟
هفُك كلامه جوه الطين
وأزرع حبه تحييكى
وتكتب كلمة وياها
وحبر الكلمة دمع العين
بعلو الصوت
" حبيبك نفسه يفدييكى "
ولو كانت حياتى فراق
وميجمعنا غير الموت
فأهلا بيه
أنا قاعد ومستنيه..
" ومستنيكى "
يا بنت الناس

هناك 9 تعليقات:

مسدس صغير يقول...

طالما محدش علق اعلق انا
حلوة يا مسدس
برافو عليك
ايه الجمال ده
متعنا يابنى
استمر

أبو العريف يقول...

طاب والله ياعم انافاكر اني علقت هنا قبل كده
وقلت ان الموضوع جامد وتسلم ايدك
بس هو التعليق راح فين
تكونش ضربته طلقتين

مسدس صغير يقول...

ابو العريف
يا رافع راسى يابو العريف يا كايدهم
ايوة كده انا عايزك تعلق عندى هنا على طول وانا هحط صورتك مع الناس اللى برة دول
هههههه
اشكرك على التعليق

قلب ارهقته الاحلام يقول...

هئ هئ ايه يبني هو إحتلال ..؟؟

عاوز الناس تعلقلك ميت مرة ع البوست ههههه

بلاش الحركات دي :)

أنا علقتلك عليه ف المدونة التانيه

روح شوف باة لحسن ........ هاااا

طاااااااخ طااااااااااخ :-p

قلب ارهقته الاحلام يقول...

بس انا هعلق هنا تاني كمان :)

اصل ليه مزاج اعلق علي كل جزء وأقول رأيي فيه ^^

هاخد حته حته واجي أهوو أوعي تمشي:(

قلب ارهقته الاحلام يقول...

وقلبى يقول : قلبك من مماليكى

عرفت دلوقتي أنا سر محمد علي :d

ـــــ

قوية وقوتك ضعفك
طاقية الاخفى تخفيكى
لكن على مين؟؟
أنا شايفك.
وحابسة الدمعة ف عنيكى
مانا عارفك..

الجزء ده جمييييل أوي خلاني عاوزة اعيط (:

بس مش هعرف أعلق بأة فعلا واقتبس أجزاء روح اقرا التعليق ال ف المدونه هناك احسن

بس بقولك ف الاخر خليك مستنيها ههههههه
هتيجي بس مضروبه بالنار يامسدس :-p

مسدس صغير يقول...

قلب ارهقته الاحلام
اة بأه هوه احتلال
يا كده ينجيب محمد على يتل الموكان
هاااااااااااااااا؟؟
اجيب؟؟؟؟
هههههههه

مسدس صغير يقول...

قلب ارهقته الاحلام
مش همشى انا بستنى اهوه
بس متتأخريش؟؟
ماشى؟؟

مسدس صغير يقول...

قلب ارهقته الاحلام
ههههههههه
بردة محمد على؟؟
ماشى
براحتك اقتبسى اللى انتى عايزاه
يا غشاشه!!
هههههههه
تنورى هنا وهناك


يا بنت الناس
انا فى بيتنا

مستنى..
هههههه